להתחברות

גרונטולוגיה - אוניברסיטת חיפה

חדר A2 – אתגר הבדידות | עמוד דיון

תקציר

חדר A2 – אתגר הבדידות

.

.

.

לקריאת המקורות

לחץ\י כאן

הדיון

x

מהי הדרך להתמודדות עם הבדידות? מעבר לדיור משותף או המשך חיים בקהילה?

לחצו על תגובה והגדירו את הדילמה

הגדרת הדילמה

הגדרת הדילמה

A2 רות

x

לחצו על תגובה ונמקו את העמדה – המשך חיים בקהילה

עמדה ראשונה

עמדה ראשונה

A2 רות

תגובה אחת
  • C5 חיה

x

לחצו על תגובה ונמקו את העמדה – מעבר לדיור משותף

עמדה נגדית

עמדה נגדית

A2 רות

ראשי פרקים

תגובות אחרונות

user profile image
C5 חיה
4.05.2023 0:24

אני חושבת שזו דילמה אינדוודואלית לחלוטין, יש אנשים בחוששים מאוד משינויים ורוצים להישאר עם המוכר והאהוב. לעומת זאת, יש אנשים שצריכים חברה וסובלים מאוד כאשר הם חיים לבד בקהילה. החשוב ביותר הוא לאפשר לאדם הזקן את חופש הבחירה ולאפשר לו להיות עצמאי ולשלוט בחייו. לא להחליט בשביל האדם, אלא רק לתת מידע או חוות דעת בצורה מכבדת ומאפשרת אוטונומיה.

user profile image
A2 רות
1.05.2023 22:40

מגורים בקהילה עדיפים על פני דיור מוגן.

יש חשיבות רבה לכך שהזקן ישאר בביתו/ בסביבתו הטבעית והנוחה שכן בגיל מבוגר קשה לעשות שינויים והסתגלות למקום חדש היא קשה יותר. בנוסף קהילה המורכבת מכלל שכבות האוכלוסייה נמצאה כמוסיפה חיים. החיים של קשישים לצד צעירים מגייסת את הקהילה לתרום למען הקשיש. עם הזמן עולה המודעות לבדידות בקרב המבוגרים והצורך שלהם בחברה ובעזרה. ישנם פרויקטים המסייעים לקשישים בביתם ודואגים לשלומם כגון קהילה תומכת, בית חם, דפיקה אחת ביום טכנולוגיות כמפיגות בדידות ועוד.

user profile image
A2 רות
1.05.2023 22:34
דיור מוגן עדיף על פני מגורים בקהילה מחקרים מראים שבישראל אחוז הקשישים החשים בדידות הוא גבוה מאד ביחס למדינות אחרות. מספר שעולה כל הזמן.  בנוסף  חלק גדול מהאוכלוסייה המבוגרת כיום מתגורר במרכזי הערים, בבניינים ותיקים שכבר אינם מתאימים לצרכיו — ללא מעלית, בדירות חסרות אמצעי בטיחות ומיגון ועם תכנון שלא תואם את צורכי הגיל. חלק מהקשישים מתקשים להתנייד לבדיקות רפואיות, לפעילויות חברתיות, לסידורים או לקניות. דיור מוגן הוא פיתרון מצויין עבור הבעיות הללו שכן הוא מפיג את הבדידות, מספק חיי חברה ופעילויות ודואג לכל צרכיו הפיזים של הקשיש. במסגרת התכנית שמונים וארבע שיתף קשיש בקושי שלו להסתגל לבית האבות וליצור קשרים חדשים אולם הוא העדיף זאת מאשר הבדידות הקשה אותה הוא חש מאז פטירת אשתו.
user profile image
A2 רות
1.05.2023 22:26

מגורים בקהילה מול מגורים בדיור מוגן

מקורות אחרונים

חברי הפורום