להתחברות

גרונטולוגיה - אוניברסיטת חיפה

חדר A1 – אתגר הבדידות | עמוד דיון

תקציר

חדר A1 – אתגר הבדידות

.

.

.

לקריאת המקורות

לחץ\י כאן

הדיון

x
הגדרת הדילמה

הגדרת הדילמה

A1 שירה

x
עמדה ראשונה

עמדה ראשונה

A1 שירה

4 תגובות
  • שירה נחמה זנגולסז

  • B3 אלישבע

  • A2 חני

  • B3 אביגיל

x
עמדה נגדית

עמדה נגדית

A1 שירה

3 תגובות
  • E7 לאה

  • D6 שרי

  • E7 אלישבע

yiskaitel

noa9361988

ראשי פרקים

תגובות אחרונות

user profile image
noa9361988
5.05.2023 16:23
סוגיית הבדידות בגיל המבוגר משמעותית מאד. לדעתי, חובתה של המשפחה (במידה וקיימת) לדאוג להפיג את בדידות בן משפחתם ע"י ביקורים וטלפונים כמו כן, ניתן לערוך קורסים של שימוש באמצעים טכנולוגיים כגון: זום, צאט, וואצאפ, שיחת וידאו לגיל המבוגר ובכל למנוע מהם את התסכול שעלול להיגרם מהקושי בשימוש בטכנולוגיה, שימוש בטכנולוגיה יכולה לגרום להפחתת תחושת הבדידות את האדם המבוגר ע"י שיתופו בקבוצות דיון בצ'אט או בוואצאפ , סדנאות שנערכות בזום ועוד'…. כמובן שהפתרון היעיל ביותר הוא יצירת אינטראקציה עם אנשים פנים אל פנים ולכן אני חושבת שעל המדינה מוטלת החובה להנגיש את האפשרות לצאת מהבית ולפגוש אנשים ,במועדונים, במרכזי יום, ואפילו בתור לבנק.
user profile image
yiskaitel
4.05.2023 11:26

דווקא שימוש בטכנולוגיה בגיל השלישי לפעמים גורם להרגשת בדידות בגלל חוסר הנגישות וההרגל שלפעמים יותר מתסכל, לעומת הצעירים שיכולים לעשות זום ולהרגיש שבילו עם סבם זמן איכות מדהים, כך שהמבוגר עדין נשאר עם הרגשת בדידות וחוסר הבנה של הסובבים

user profile image
E7 אלישבע
3.05.2023 20:26

הטכנולוגיה יכולה לסייע רבות לשעות הפנאי של הקשישים, אך אין תחליף לבני אדם. כמו שראינו בקורונה שיחות וידיאו וזומים הם נחמדים, אך עדיין אנשים שהיו לבד ולא יכלו לצאת מהבית נכנסו לדיכאון, או שחלה הידרדרות במצבם, ולכן חשוב מאוד למבוגים שיהיה להם השתתפות חברתית כלשהי.

user profile image
D6 שרי
2.05.2023 23:11

גם אם האדם המבוגר אכן ישתמש באמצעים טכנולוגיים שמותאמים לגילו והוא מכיר- לדוגמא טלוויזיה בה הוא יוכל לצפות במהלך שעות היום, כאשר הוא ילך לישון תכה בו הרגשת הבדידות שוב ולכן אני חושבת שצריך לחשוב גם על החלק הזה ולמצוא לו פתרון. זה לא נחמד ללכת לישון בחושך לבד במיוחד לאדם מבוגר שעלול להיות חסר ישע או ליפול בלי שישימו לב ולכן אפשר לארגן שיבוא קרוב משפחה כל ערב לשיון עם האדם המבוגר ואם אין- מטפל זר, אח סיעודי וכדומה.

מקורות אחרונים

חברי הפורום