להתחברות

גרונטולוגיה - אוניברסיטת חיפה

חדר B4 – איכות או הארכת החיים | עמוד דיון

תקציר

חדר B4 – איכות או הארכת החיים

הדיון

x

מהי הדילמה?

לחצו כאן למטה על תגובה והגדירו את הדילמה

 

הגדרת הדילמה

הגדרת הדילמה

yiskaitel

x

נמקו והסבירו את אחת העמדות

לחצו כאן למטה על תגובה ונמקו את העמדה

 

עמדה ראשונה

עמדה ראשונה

yiskaitel

תגובה אחת
  • C5 חיה

x

נמקו והסבירו את העמדה הנגדית

לחצו כאן למטה על תגובה ונמקו את העמדה

 

עמדה נגדית

עמדה נגדית

yiskaitel

yiskaitel

ראשי פרקים

תגובות אחרונות

user profile image
C5 חיה
4.05.2023 0:11
אני חושבת שזו באמת אחת הסוגיות האנושיות המורכבות ביותר. מצד אחד, בהחלט ניתן להבין את הסבל והרצון של אדם זקן וחולה לא לקבל טיפול תומך. ניתן אף להבין את הרצון של האדם גם להמתת חסד במצב כזה. אך, לדעתי, זה מדרון חלקלק מדי שאנחנו לא יודעים מה יהיה הסוף שלו. כבר כעת יש אופציה במדינות מסוימות לסיים את החיים באופן חוקי בזמן של זקנה או מחלה קשה. אבל- מה מגדיר זקנה? בן 85? 70? 47? 25? בן אדם בן 30 יכול להגיד- זהו התעייפתי, נמאס, בוא נעצור את הכל… יתכן גם שהמשפחות יתחילו לעודד את המבוגרים: סבא, אתה כבר זקן, אתה נטל על המשפחה, קשה, כבר חיית חיים ארוכים ומלאים. יתכן גם שחברות ביטוח ירצו להימנע מלשלם על טיפולים ויעודדו צעד כזה. אנחנו פשוט לא יודעים איפה זה יגמר, צריך המון זהירות ומחשבה קדימה בנושא הזה.
user profile image
yiskaitel
30.04.2023 0:47
user profile image
yiskaitel
30.04.2023 0:47

על פי התורה והמקורות יש חשיבות רבה להמשכת החיים אף אם יש בהם סבל ומכאוב ואין הבדל בין אם המטופל הינו צעיר או זקן כולל מתן טיפולים פליאטיבים (שמקלים על הכאב והסבל) עצם היותך האדם חי מהווה את הזכות שלו לחיות מדי האלוקים הגוף הוא פיקדון שניתן לנו מה' עבור הנשמה לפרק זמן מסוים ואל לנו להחזיר אותה לפני הזמן. כל רופא צריך לשאוף להאריך חיים לא משנה מה מצב החולה ולחוות את זה בתור הצלחה במיוחד כאשר יכול לקרוא נס ויש לתת את הסיכוי והאפשרות לזה לקרות.

user profile image
yiskaitel
30.04.2023 0:35

ניתן לראות מהמקורות שכשאדם מעדיף את מותו מחייו מרוב הסבל והייסורים שעוברים עליו מותר להתפלל למוות מהיר של האדם, לגאולה מהייסורים שבחיים.ויש אף מקום להתייעץ עם רב לגבי הפסקת טיפול מאריך חיים. כמו כן יש לאפשר לחולה בחירה חופשית לגבי הרגשתו להמשך חייו. ישנם חולים שמעדיפים לחיות את שארית חייהם ללא ייסורים שכרוכים בטיפולים קרובים למשפחתם ולבלות בזמן שנותר להם, לצבור זיכרונות טובים ולהרגיש שניצלו את הרגעים האחרונים של החיים ולכן על הרופאים להנגיש את האופציה הזאת למטופלים.

מקורות אחרונים

חברי הפורום