להתחברות

גרונטולוגיה - אוניברסיטת חיפה

חדר E7 – גיל הפרישה | עמוד דיון

תקציר

חדר E7 – גיל הפרישה

הדיון

x

מהי הדילמה?

לחצו כאן למטה על תגובה והגדירו את הדילמה

הגדרת הדילמה

הגדרת הדילמה

E7 לאה

תגובה אחת
  • C5 לאה

x

נמקו והסבירו את אחת העמדות

לחצו כאן למטה על תגובה ונמקו את העמדה

עמדה ראשונה

עמדה ראשונה

E7 לאה

תגובה אחת
  • D6 שרי

x

נמקו והסבירו את העמדה הנגדית

לחצו כאן למטה על תגובה ונמקו את העמדה

עמדה נגדית

עמדה נגדית

E7 לאה

3 תגובות
  • D6 מיכל

  • C5 חיה

  • A2 רחל

ראשי פרקים

תגובות אחרונות

user profile image
C5 לאה
7.05.2023 0:15

לדעתי ממש לא נכון לפטר אדם בשל גילו המתקדם, כאשר תפקודו ברמה טובה. קודם כל, לאנשים יותר מבוגרים יש יותר ניסיון והבנה בהרבה מערכות חיים, ואפילו העצות והרעיונות שלהם יכולים לשדרג את מקום עבודתם. מלבד זאת אדם מבוגר שמכריחים אותו לפרוש מעבודתו יכול לשבור אותו לגמרי ול"ע לקצר את ימיו או לפחות להשפיע על איכות המשך החיים שלו. לכן נראה לי שיש לדון בכל מקרה לגופו לפי התפקוד של האדם, ולפי תפקיד העבודה, אך לא שייך להכריח אדם לפרוש בגלל שהגיע לגיל פרישה

user profile image
A2 רחל
4.05.2023 9:15

לדעתי נכון לבטל את גיל הפרישה ולתת לאדם להחליט מתי אינו כשיר לעבוד. כמובן שיש צורך לבדוק שהאדם כשיר מבחינה רפואית להמשיך לעבוד. ובמידה שלא אז אפשר לפטר, לדעתי כל עוד האדם בריא וצלול בראשו הוא יכול לקבל את ההחלטה לבדו ולהחליט מתי מדי קשה לו או מתי אינו כשיר. במיוחד היום שניתן לראות אנשים בגיל זה שמתפקדים כרגיל ועצם זה שמפטרים אותם מהעבודה וזה עלול להכניס אותם לדיכאון וזה מעלה קושי במקום להקל.

user profile image
C5 חיה
4.05.2023 0:17

לדעתי, כדאי אולי להעביר חוק שאמנם גיל הפרישה יהיה 67, אבל אדם שמאוד חשוב לו להמשיך לעבוד והוא חושב שיוכל להמשיך לתרום לחברה, יוכל לעבור בדיקת כשירות ולהמשיך מבלי לפרוש. בימינו, עם העלייה בתוחלת החיים, גיל 67 הוא ממש צעיר- יש לך עוד שנים רבות לחיות! הפרישה מביאה איתה לעיתים קרובות בדידות, ירידה במצב רוח ובאקטיביות, תחושת חוסר סיפוק ומשמעות ותוחלת חיים ירודה יותר. בנוסף, אנשים בגיל זה בעלי כל כך הרבה ידע וניסיון בתחום עבודתם- שחבל לוותר על תרומתם המקצועית לחברה.

user profile image
D6 מיכל
3.05.2023 11:46

לדעתי צריך לבטל את גיל הפרישה לתת לאדם המבוגר ולמשפחתו לקבל החלטות לגבי המשך עבודתו. כמובן שיש צורך לעשות בדיקות רפואיות כדי לראות אם האדם כשיר לעבוד. אם הוא בריא וצלול, לדעתי זה לא מוצדק לגרום לו לפרוש מעבודתו בניגוד לרצונו.

מקורות אחרונים

חברי הפורום