להתחברות

גרונטולוגיה - אוניברסיטת חיפה

גיל הפרישה | עמוד דיון

תקציר

גיל הפרישה

חלוקה לקבוצות גיל הפרישה

חלוקה לקבוצות גיל הפרישה

הדיון

מה דעתכם על הנושא?

מה דעתכם על הנושא?

תגובה אחת
  • A2 רות

שירה נחמה זנגולסז

אלישבע פוטאש

A1 מרים

yiskaitel

A2 חני

תגובות אחרונות

user profile image
A2 חני
10.05.2023 12:49

אני בעד לבדוק מבחינה תפקודית האם ניתן שהאדם ימשיך לעבוד במקום עבודתו. העבודה היא חלק משמעותי מעיסוקי החיים. אם הבן אדם מראה יכולות תפקודיות מתאימות שמאפשרות לו להמשיך לעבוד במקום עבודתו, ניתן לו להישאר ולעבוד כל הוא יכול ומרגיש מסוגל.

user profile image
yiskaitel
4.05.2023 14:37

אני בעד לתת לפורש להחליט האם להמשיך בעבודתו עם בדיקות תקופתיות מסוימות בעבודות עם אחריות כבדה על חיי אדם וכך להמשיך את הסיפוק הייצרנות והיעילות לטובת כולם. אך עם זאת להשאיר את גיל הפרישה ולכבד את האדם שבחר באופציה הזו ולתת תנאים סוציאלים ראויים.

user profile image
A1 מרים
3.05.2023 22:43

אני בעד להאריך את גיל הפרישה רק בעבודות שהן לא סיזיפיות ומצריכות הרבה מאמצים ואנרגיה פיסית, כי לפעמים מבחינה קוגניטיבית אנשים עדין שמורים לגמרי ויכוחים לעבוד, ואם הם לא יעבדו זה עלול לגרום להם למשבר עקב ריבוד עיסוק מרכזי ומעגל חברתי.

user profile image
אלישבע פוטאש
3.05.2023 11:46

לדעתי, בגיל הפרישה יש לשנות את החוק ולאפשר לאדם עצמו להחליט האם רוצה לפרוש או להישאר. ובמקרה שרוצה להישאר- יש לעשות לו הערכה קוגניטיבית ותפקודית ובכך להבין האם הוא מסוגל להמשיך ולתפקד כראוי בעבודתו. בכך החברה לא תפסיד אנשים שיכולים לתרום ממקצועיותם לאחרים והאדם עצמו ימשיך עם עיסוקיו שמרגיש משמועתי ופרודקטיבי דרכם.

מקורות אחרונים

חברי הפורום