להתחברות

גרונטולוגיה - אוניברסיטת חיפה

חדר C5 – האחריות לטיפול | עמוד דיון

תקציר

חדר C5 – האחריות לטיפול

הדיון

x

מהי הדילמה?

לחצו כאן למטה על תגובה והגדירו את הדילמה

הגדרת הדילמה

הגדרת הדילמה

C5 חיה

x

נמקו והסבירו את אחת העמדות

לחצו כאן למטה על תגובה ונמקו את העמדה

עמדה ראשונה

עמדה ראשונה

C5 חיה

2 תגובות
  • D6 מיכל

  • E7 לאה

x

נמקו והסבירו את העמדה הנגדית

לחצו כאן למטה על תגובה ונמקו את העמדה

עמדה נגדית

עמדה נגדית

C5 חיה

תגובה אחת
  • D6 שרי

C5 חיה

3 תגובות
  • A1 שירה

  • A2 רחל

  • B3 אלישבע

שירה נחמה זנגולסז

noa9361988

ראשי פרקים

תגובות אחרונות

user profile image
B3 אלישבע
8.05.2023 15:32

אני מסכימה איתך, אני חושבת שכל אחד יכול להביא את חלקו ע"מ ליצור תמונה שלמה ורחבה. המשפחה תוכל לספק חום ואהבה. והמדינה תתן את המימון לכל הדברים המטופל מזדקק אליהם כגון: מטפל שיטפל בנקיון, אוכל וכו'.

user profile image
noa9361988
5.05.2023 16:06

אני חושבת שעל שני הצדדים לדאוג לרווחת הזקן, הן מבחינה מדינית- חקיקת חוקים לטובת האדם הזקן, סיוע כלכלי, והפניית משאבים במטרה להקל על האדם הזקן את ההתנהלות בחיי היום יום מצד שני, אני חושבת שגם על המשפחה מוטלת החובה לדאוג לבן משפחתם הזקן, מבחינה רגשית- לבוא לביקורים, לשמח אותם בטלפונים, וכן מבחינת פנאי- לדאוג שבן המשפחה יהיה עסוק בפעילות האהובה עליו: בריכה, התנדבות, מועדון וכו'.  

user profile image
A2 רחל
4.05.2023 9:08
לדעתי גישת ההשלמה אכן הגישה הנכונה- לדעתי יש חשיבות רבה בטיפול של המשפחה מבחינת הטיפול הרגשי והפיזי לעזור בבית, להכין אוכל וכן להיות חברה לזקן להוציא אותו לטיולים נחמדים ועוד. אך מצד שני לדעתי על המדינה לעזור מבחינה כספית כי יש משפחות רבות שצריכות לכלכל בתים גדולים עם הרבה ילדים ולהתחיל לשלם עכשיו גם על כל ההוצאות של הוריהם זה נטל גדול מדי שלא יוכלו לעמוד בו לרוב. לכן ברגע שהמדינה לוקחת את זה על עצמה היא מורידה מהמשפחה את הלחץ הכלכלי ובכך מאפשרת למשפחה להתפנות לדברים החשובים שכן יכולים לעזור להוריהם כפי שפירטתי למעלה.
user profile image
A1 שירה
3.05.2023 21:17

אני אכן מסכימה שגישת ההשלמה היא רלוונטית והיעילה ביותר לפתרון הדילמה ושהאחראיות משותפת הן למדינה והן למשפחת האדם הזקן. ואני חושבת שיש משקל רב יותר לתפקידי המשפחה כיוון שאף אם אדם יקבל סיוע כלכלי וכל הנלווה לכך אין תחליף למשפחה המעניקה ונותנת תחושת יציבות, ביטחון ומשמעות. ואוסיף  שבמצבים של אדם גלמוד וחסר קרובים חשוב שהממשלה תהיה מודעת גם לכך ותציע שירותים ויוזמות חברתיות בכדי לענות על מחסור בחברה.

מקורות אחרונים

חברי הפורום